جدیدترین خبر درباره اسنپ‌بک

جدیدترین خبر درباره اسنپ‌بک

بازگشت احتمالی تحریم‌ های سازمان ملل می‌ تواند هم اقتصاد و هم زندگی روزمره مردم را تحت فشار بگذارد؛ از اختلال در صادرات نفت و گاز و محدودیت‌ های بانکی گرفته تا گرانی کالاها و دشواری واردات تجهیزات و فناوری همه و همه از این موضوع تاثیر خواهند گرفت.

این امر علاوه بر پیامد های اجتماعی، مذاکرات بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را پیچیده‌ تر کرده و دولت را به سمت سیاست‌هایی مانند تنوع‌ بخشی بازارها، تقویت تولید داخل و همکاری منطقه‌ای سوق می‌ دهد.

مسعود پل‌مه دبیر انجمن کشتیرانی، هشدار داد که بی‌توجهی به دیپلماسی اقتصادی و معطل ماندن پروژه‌ هایی مانند خط ریلی رشت–آستارا، منافع ایران را در رقابت‌ های کریدوری به خطر می‌ اندازد؛ به‌ خصوص در برابر مسیرهایی مانند زنگزور که می‌ تواند عبور کامیون‌ های ترکیه از ایران را حذف کند. او بر ضرورت نقش تسهیلگر دولت و سپردن اجرای پروژه‌ ها به بخش خصوصی تأکید کرد، چرا که اقدامات اجرایی مستقیم دولت هزینه و زمان حمل‌ونقل را افزایش داده است.

با وجود نگرانی‌ ها از اسنپ‌ بک، پل‌ مه معتقد است که تجربه ایران در دوره‌ های قبلی تحریم و توان عملیاتی ناوگان کشتیرانی مانع از ایجاد وقفه جدی در صادرات و واردات خواهد شد، هرچند فشار هزینه‌ ای ناشی از تصمیمات تحریمی اجتناب‌ناپذیر است.

وب گردی

    نظر شما