ناکامی بزرگ «بیرانوند» و «حسینی»؛ تنوری که هنوز داغ است

ناکامی بزرگ «بیرانوند» و «حسینی»؛ تنوری که هنوز داغ است

سرخابی‌های پایتخت با دریافت گل کار خود را در هفته بیست‌وششم لیگ برتر به پایان بردند.

به گزارش 9 صبح، سیدحسین حسینی فصل گذشته توانست با 17 کلین‌شیت به دستکش طلایی لیگ برتر دست پیدا کند و از زمان 16 تیمی‌شدن رقابت‌های لیگ برتر، هیچ دروازه‌بانی نتوانسته بیش از 17 کلین‌شیت در یک فصل داشته باشد؛ هر چند که آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته، در طول 30 مسابقه، 21 کلین‌شیت داشتند اما 4 کلین‌شیت دیگر توسط علیرضا رضایی به‌ثبت رسید تا حسینی ناکام در تاریخ‌سازی باشد. در لیگ بیست‌ودوم یکی از رقابت‌های جذاب در مسیر رسیدن به دستکش طلایی است و مدعیان پرشماری در این مسیر حضور دارند. علیرضا بیرانوند، حسین پورحمیدی، کریستوفر کنت، حسین حسینی، پیام نیازمند، حامد لک و محمدرضا اخباری دروازه‌بانانی هستند که از آن‌ها به عنوان مدعیان اصلی دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم یاد می‌شود و به نظر می‌رسد که در 4 هفته پایانی فصل جاری، رقابت جذابی میان این 8 دروازه‌بان شکل خواهد گرفت تا بتوانند خود را به عنوان برترین دروازه‌بان فصل معرفی کنند.

اتفاق تکراری؛ توقف «بیرانوند» و صعود «پورحمیدی»

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس در جریان تقابل تیمش در مقابل مس کرمان، روی اشتباه علی نعمتی دروازه خود را باز شده دید. هر چند که بیرانوند خوش‌شانس بود که مسی‌ها به تعداد گل بیشتری دست پیدا نکردند و یکی از بهترین موقعیت‌های آن‌ها به تیرک دروازه سرخ‌پوشان پایتخت برخورد کرد اما با این‌حال اشتباه نعمتی برای از بین رفتن کلین‌شیت بیرانوند کافی بود تا بعد از 2 کلین‌شیت پیاپی، دروازه پرسپولیس باز شود و بیرانوند با 14 کلین‌شیت جایگاهش در رتبه نخست بدون تغییر بماند.

آلومینیوم اراک هم در هفته بیست‌وششم میهمان نساجی مازندران بود که حسین پورحمیدی نقش موفقی را در درون دروازه تیمش داشت و توانست به کسب حداقل امتیاز آلومینیوم در بیرون از خانه کمک شایانی را کند. درخشش پورحمیدی باعث شد تا این دروازه‌بان جوان به چهاردهمین کلین‌شیت خود در فصل جاری برسد و هم‌تراز با علیرضا بیرانوند مجدداً در جایگاه نخست در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرد.

ناکامی مشترک «کنت» و «حسینی»

کریستوفر کنت دروازه‌بان اتریشی فولاد خوزستان در آخرین بازی هفته بیست‌وششم و در شرایطی که تیمش در سیرجان میهمان گل‌گهر بود، نتوانست دروازه خود را برابر سرمه‌ای‌پوشان بسته نگه دارد و 2 گل دریافت کرد تا بعد از 2 کلین‌شیت پیاپی، شمار کلین‌شیت‌های کنت روی عدد 12 ثابت بماند و نتواند باتوجه به توقف بیرانوند، به دروازه‌بان پرسپولیس در کورس رقابت برای رسیدن به دستکش طلایی نزدیک‌تر شود. سیدحسین حسینی هم در شب تاریخی که توانست در قامت گلزن در ترکیب استقلال بدرخشد و نظاره‌گر پیروزی 6 گله تیمش بود، روی تنها شوت در چارچوب تیم حریف دروازه خود را باز شده دید تا با وجود تاریخ‌سازی در ترکیب آبی‌ها نتواند برای چهارمین بازی پیاپی کلین‌شیت کند و دروازه‌اش بعد از 354 دقیقه باز شد تا تعداد کلین‌شیت‌های حسینی هم به مانند کنت در عدد 12 باقی بماند. باتوجه به رویارویی هفته آینده پرسپولیس و استقلال، دوئل بیرانوند و حسینی در درون دروازه می‌تواند بسیار جذاب و البته سرنوشت‌ساز باشد.

جهش «نیازمند» و مصدومیت مهلک ستاره ذوب‌آهن

پیام نیازمند در کورس مدعیان رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم، تنها دروازه‌بانی بود که در هفته اخیر موفق به کلین‌شیت شد. نیازمند در مسیر برتری 2 گله سپاهان مقابل مس رفسنجان، نمایشی فوق‌العاده داشت و توانست در مقابل حملات نارنجی‌پوشان ایستادگی بی‌نقصی داشته باشد تا با ثبت دوازدهمین کلین‌شیت فصل به رتبه سوم جدول صعود کند و هم‌تراز با کریستوفر کنت و حسین حسینی قرار بگیرد.حامد لک در اصفهان و در نبرد با نیازمند، نتوانست کلین‌شیت کند و 2 بار دروازه خود را باز شده دید و محمدرضا اخباری هم در انزلی ناکام در مهار شلیک سنگین سهیل فداکار بود تا این 2 دروازه‌بان باتجربه همچنان 11 کلین‌شیت داشته باشند. حبیب فرعباسی دروازه‌بان جوان اما باتجربه ذوب‌آهن هم بعد از دریافت گل از تیم نفت مسجدسلیمان، دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه دست شد و ادامه فصل را از دست داد تا عملاً با ثبت 11 کلین‌شیت از کورس رقابت برای دریافت دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم خارج شود.

    نظر شما